Monday, November 25, 2013

Pembentukan Polisi

PENGENALAN Polisi dan prosedur adalah penting bagi setiap organisasi dan pernigaan yang mempunyai lebih dari dari 10 pekerja. Kelebihan dan kebaikan sesuatu organisasi itu mempunyai polisi dan prosedur yang formal tidak boleh diambil secara remeh. Kebanyakkan peniagaan kecil berpendapat polisi dan prosedur tidak membantu mereka dari segi operasi dan lebih selesa dalam mempraktikkan pengurusan yang fleksibel. Walaupun hal ini mempunyai kebenarannya tersendiri dari segi pelbagai perspektif, ia mendatangkan masalah kepada peniagaan yang bergerak ke arah perkembangan di dalam industri mereka masing-masing. PERBANDINGAN DI ANTARA MEMPUNYAI BANYAK POLISI DAN SEDIKIT POLISI Salah satu sebab mengapa perniagaan tidak mahu mempunyai polisi dan prosedur yang banyak di dalam organisasi mereka kerana ia menghadkan kawalan dalam pengurusan. Dengan adanya polisi-polisi yang telah dirancang dan disenaraikan, ia memberi masalah setiap kali keputusan di dalam organisasi tersebut diambil apabila ia jauh berbeza daripada status quo. Sekiranya keputusan organisasi tersebut berbeza daripada polisi-polisi dan prosedur-prosedur yang telah sedia ada, ia boleh dijadikan suatu kes dan pertanyaan dari dua sudut iaitu mirror symmetry pekerja dan juga undang-undang buruh.
bestessaycheap.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Sebagai contoh, pekerja X selalu mendatangkan masalah sewaktu bekerja. Tanpa polisi-polisi dan prosedur-prosedur, para pengurus agak kreatif dalam hal bagaimana menangani situasi tersebut. Para pengurus mungkin akan memberi pekerja tersebut bantuan dari segi latihan yang dapat membantu pekerja tersebut berubah dari segi sifat berkerjanya ataupun men amatkan saja perkhidmatannya. Pihak pengurus! an mempunyai kuasa yang sepenuhnya dalam membuat keputusan yang mereka rasa berpatutan. Akan tetapi, apabila sesuatu organisasi tersebut semakin berkembang, aktiviti pengurusan akan lebih susah dan kompleks. Apabila sesuatu organisasi itu berkembang, perkembangan dan pembentukan polisi-polisi dan prosedur-prosedur amat diperlukan. Tidak...If you want to possess a full essay, order it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.